BSC-Balanced Scorecard on retail building materials store, Construvip - Barbudinho
Keywords:
Business management, Balanced Scorecard, RetaiAbstract
O Balanced Scorecard (BSC) é um moderno modelo estratégico de gestão do desempenho organizacional, desenvolvido por Kaplan e Norton em 1990 que visa traduzir a missão, visão e estratégia em objetivos e medidas, organizados sob as óticas financeira, dos clientes, dos processos internos, do aprendizado e do crescimento. O modelo disponibiliza estrutura e linguagem para comunicar a estratégia da empresa e o alcance das metas no longo prazo. Este artigo discute a aplicação de um modelo de gestão estratégica para uma loja da Rede Construvip de varejo de matérias para construção, situada na cidade de Pedreira com nome fantasia “Barbudinho”.O artigo sugere a possibilidade de implementar conceitos do BSC nas atividades da empresa objetivando construir uma cultura com maior resposta às mudanças, visão estratégica e profissionalização na gestão.Balance Scorecard (BSC) is a strategic modern model of Organizational Performance Management developed by Kaplan and Norton in 1990, which aims to translate the mission, vision and strategies into objectives and measures, organized under financial, customers, internal processes, learning and growth views. The model makes available the structure and language for communicating the company strategy and the extension of these objectives in long term basis. This article is regarding to the model application of Management Strategy for a retail building materials store, which is called Construvip, located in the city of Pedreira, which the fantasy name is “Barbudinho”. The article suggests the possibility for implementing the BSC concepts into the company activities, objecting to construct a culture that best answer the changes, strategy visions and professionalism in the management.