Schedule of very early beginning: the child, behaviors, feelings and learning

A CRIANÇA, COMPORTAMENTOS, SENTIMENTOS E APRENDIZAGEM

Authors

  • Irene Alves CORREA Faculdade Associada Brasil

Keywords:

Infantile schizophrenia, Learning difficulty, Mental disease

Abstract

The present work search to identify if there is the schizophrenia in fact in the childhood and which the implications of this disease in the infantile universe, as well as, to evidence which is the paper of the school in that picture. It was used as methodology the search of goods with specific descriptor, giving focus and present time the information, besides complemental bibliography. It was evidenced with this research that there is little bibliography at the beginning treating of schizophrenia very precocious, but there was the validation of the hypotheses in relation to the confirmation of the disease in the childhood, and still, their implications in the family and school. The child with schizophrenia unchains a range of social and cognitive difficulties that soon they are noticed, mainly in the school atmosphere, turning like this the school an important badge of symptoms In agreement with the study he/she identified the professionals and the types of attendances that the child could receive.

Author Biography

Irene Alves CORREA, Faculdade Associada Brasil

Graduação: Pedagogia. TCC: Filosofia para Crianças: Metodologias e
abordagens que estão sendo utilizadas no Brasil.
Pós-graduação: Neuropsicopedagogia.TCC: Psicopatia: o desenvolvimento do
transtorno de personalidade antissocial na infância.
Pós-graduação: Dificuldades de Aprendizagem. Artigo: Esquizofrenia de início
muito precoce: a criança, comportamentos, sentimentos e aprendizagem.
Atuei como professora de Educação Infantil e Ensino Fundamental I desde 2011,
hoje atuo como vice-diretora de uma escola de ambos os segmentos.
Estou cursando a pós-graduação “Metodologias ativas e intermeios no Ensino
Superior” do Centro Universitário de Jaguariúna, onde já comecei meu artigo
intitulado “Team-Based Learning: uma análise metodológica”.
Tenho interesse em guiar meus estudos para um mestrado e lecionar como
docente do ensino superior na graduação de Pedagogia e área da Educação.
Minha pretensão ao submeter este artigo para publicação é de que possa
compartilhar o tema, o qual considero relevante dentro da área de educação
segundo minha experiência profissional e ainda dar início a uma sequência de
publicações de minhas produções.

Published

2019-07-01