Skills development through different types of learning in the Administration Tutorial Education Program

Authors

  • Eduardo Guilherme SATOLO UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Ana Carolina Nascimento NÓBREGA UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Beatriz Gomes MENDONÇA UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Enzo Loureiro Alvarez FIORETTI UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Érica Patelli de Car SILVA UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Guilherme Galvão ESTIMA UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Guilherme Martins CHIQUITO UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Guilherme Takeshi MANDAI UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • José Augusto MARINS UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Maria Angélica de Castro PAVÃO UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Mariana Oliveira FURLAN UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Mariana Postelhone CENTAMORI UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)
  • Thales Campos Pereira BARBOSA UNESP – Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Engenharia (FCE)

Keywords:

Entrepreneurship, Skills, Triad education, research and extension

Abstract

The Programa de Educação Tutorial (PET) develops skills in the student through activities that reach different types of learning and professional skills, through the connection between education, research and extension. This article analyzes the relations among the activities developed by PETAdministração from FCE / UNESP and the types of learning. Through a researchaction, the activities were identified on how they are related to the types of learning and help in the skills development. Supported by the correspondence analysis, it was found that the activities carried out allow the PET-Administração members´ to improve social and individual expertise and assisted in their particularities through the development of skills.

Published

2020-10-01