Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Ethical Terms
Editorial Team
Privacy Statement
Indexes
Contact
Submissions
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 59 No. 1 (2020): Educação, Cultura e Sociedade
Vol. 59 No. 1 (2020): Educação, Cultura e Sociedade
Julho a Setembro 2020
Published:
2020-10-01
Full Issue
EDIÇÃO COMPLETA (Português (Brasil))
SUMÁRIO (Português (Brasil))
EDITORIAL (Português (Brasil))
Artigos
The social imaginary about the Misak indigenous from Colombia in cyberspace, as an extension of their territory and knowledge
Jennifer Paola Pisso CONCHA, Nunes Aline Wendpap SIQUEIRA
5-19
PDF (Português (Brasil))
Student Moral Entrepreneurship
A Reflection On Conflicts, Tensions And Ambiguities In The School Environment
Leonardo H. B. MONTEIRO
20-34
PDF (Português (Brasil))
Play And Learn
Game As A Learning Tool In Non-Formal Education
Márcia Virgínia de Paula RODRIGUES, Sonia Jeanne Antonioli BOSCOLO, Maria Dorothea Chagas CORREA
35-56
PDF (Português (Brasil))
Studying The Literature Found On The Socially Skilled Behavior Desired For Teachers
Bruna Risquioto BATONI, Ana Irene Fonseca MENDES
57-75
PDF (Português (Brasil))
Enem Exam Applied In Brazilian Sign Language And The Basic Education Evaluation Through The Point Of View Of The Deaf Communitty
Sueli Fioramonte TREVISAN, Vanessa Regina de Oliveira MARTINS
76-99
PDF (Português (Brasil))
Analyzing the textbook
considerations of elementary school teachers (final years) of the schools Deputado Federal Ulysses Guimarães and Lauriza Vieira de Lima, Horizonte-Ceará
Claudemir Cosme Da Silva SILVA, Renata Makelly Tomaz Do NASCIMENTO
100-116
PDF (Português (Brasil))
Social representations about homeless people
Ícaro da Silva GOMES, João Pereira Amorim FILHO, Marcelo Xavier de OLIVEIRA, Larisse Helena Gomes Macêdo BARBOSA
117-137
PDF (Português (Brasil))
Licensing and psychology in middle school
porting a training experience
Fernando César PAULINO-PEREIRA, Angela Maria PEREIRA, Lucas Horácio ZACURA
138-155
PDF (Português (Brasil))
Skills development through different types of learning in the Administration Tutorial Education Program
Eduardo Guilherme SATOLO, Ana Carolina Nascimento NÓBREGA, Beatriz Gomes MENDONÇA, Enzo Loureiro Alvarez FIORETTI, Érica Patelli de Car SILVA, Guilherme Galvão ESTIMA, Guilherme Martins CHIQUITO, Guilherme Takeshi MANDAI, José Augusto MARINS, Maria Angélica de Castro PAVÃO, Mariana Oliveira FURLAN, Mariana Postelhone CENTAMORI, Thales Campos Pereira BARBOSA
156-178
PDF (Português (Brasil))
Permanent education practices with interprofessional teams
worker’s view on the situational diagnosis
Jennifer BAZILIO, Jéssica de Aquino PEREIRA, Maura Cristiane e Silva FIGUEIRA, Eliete Maria SILVA, Veronica Rita Dias COUTINHO
179-197
PDF (Português (Brasil))
Right to Education
the legal design of FUNDEB
Eliza Marcia Oliveira LIPPE
198-211
PDF (Português (Brasil))
Effectiveness Of Fundamental Right To Education For Students With Special Needs
Pedro Rodrigues de Freitas LIPPE, Eliza Marcia Oliveira LIPPE
212-228
PDF (Português (Brasil))
The relationship between school-family in a contemporary Brazil
Gabriela Aline de Rezende SIMIONI, Roseli Coutinho dos SANTOS
229-246
PDF (Português (Brasil))
Possibilities Of Music As A Didactic-Pedagogical Resource In The Various Levels And Modalities Of Teaching
Klefour Rodrigues NUNES
247-256
PDF (Português (Brasil))
22 e 23 de agosto de 2020 – Realizado virtualmente pelo youtube pelo canal: Congressos e Formações
Andréa da Silva ROSA
257-258
PDF (Português (Brasil))
ÉTICA E INTERPRETAÇÃO
Andréa da Silva ROSA
259-259
PDF (Português (Brasil))
OS DESAFIOS ENFRENTADOS NA ATUAÇÃO DO TRADUTOR INTÉRPRETE DE LIBRAS DENTRO DAS ESCOLAS NAS COMUNIDADES INDÍGENAS DO MÉDIO SOLIMÕES
Erich BEZERRA
260-260
PDF (Português (Brasil))
UM ESTUDO SOBRE A SUBCOMPETÊNCIA ESTRATÉGICA NO PROCESSO DE INTERPRETAÇÃO LÍNGUA PORTUGUESA - LÍNGUA BRASILEIRA DE SINAIS
Tayna Batista CABRAL
261-261
PDF (Português (Brasil))
ACESSIBILIDADE COMUNICACIONAL
O INTÉRPRETE DE LIBRAS NAS COLETIVAS DE IMPRENSA DO RN
Louise Alane Martins Barbosa CORREIA
262-262
PDF (Português (Brasil))
TRADUTOR INTÉRPRETE DE LIBRAS NO AMBIENTE ESCOLAR: MEDIAÇÕES NOS CENÁRIOS SUPERIOR E MÉDIO NOS INSTITUTOS FEDERAIS DO MARANHÃO-IFMA
Laís Bruna Tinoco FARIAS
263-263
PDF (Português (Brasil))
A FORMAÇÃO DE INTÉRPRETES DO PAR LIBRAS-PORTUGUÊS EM NÍVEL SUPERIOR EM UM POLO EAD SEMIPRESENCIAL NA REGIÃO NORTE DE BELO HORIZONTE
Valdemar Barbosa LIMA JÚNIOR
264-264
PDF (Português (Brasil))
POLÍTICAS EDUCACIONAIS E O TILS NO ESTADO PARANÁ
Roberto Bernal MAZACOTTE, Eliane Pinto de GOÉS
265-265
PDF (Português (Brasil))
O APAGAMENTO DO TILSP NOS EDITAIS DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE ALAGOAS
Carlos Alberto Matias de OLIVEIRA, Paulo Rogério STELLA
266-266
PDF (Português (Brasil))
DOCÊNCIA E ENSINO DE LIBRAS PARA OUVINTES
Diego ASSIS
267-267
PDF (Português (Brasil))
A ESCRITA DE LÍNGUA DE SINAIS NA AQUISIÇÃO DA LIBRAS COMO L1
Alexsandro Carlos Martins ALADIM, Efigênia de Fátima Cornélio ALADIM
268-268
PDF (Português (Brasil))
LIBRAS COMO DISCIPLINA OBRIGATÓRIA NAS LICENCIATURAS
RESISTÊNCIAS, ENCONTROS E DESENCONTROS
Ruth Maria Rodrigues GARÉ
269-269
PDF (Português (Brasil))
ESTRATÉGIAS PARA O ENSINO DA LIBRAS COMO SEGUNDA LÍNGUA, MEDIADO PELAS TIC'S NO CENTRO ESTADUAL DE CAPACITAÇÃO DE EDUCADORES E ATENDIMENTO AO SURDO (CAS) MOSSORÓ/RN
Artur Maciel de OLIVEIRA NETO, Ednea Rodrigues de ALBUQUERQUE
270-270
PDF (Português (Brasil))
ESTRATÉGIAS PARA APRENDIZAGEM DAS EXPRESSÕES FACIAIS DE LIBRAS EM UM CANAL NO YOU TUBE
Cleudinea Paurá SILVEIRA
271-271
PDF (Português (Brasil))
LETRAMENTO SURDO E ENSINO BILÍNGUE
DESAFIOS PEDAGÓGICOS
Priscila de Cássia Gomes ALCANTARA
272-272
PDF (Português (Brasil))
O ESTADO DA ARTE SOBRE O ENSINO DE HISTÓRIA NA EDUCAÇÃO DE SURDOS
Jefferson Fernandes de AQUINO, Artur Maciel de OLIVEIRA NETO, Helen Flávia de LIMA
273-273
PDF (Português (Brasil))
EXPERIÊNCIA FORMATIVA, CURADORIA E EDUCAÇÃO ESPECIAL
RELATOS DE PROFISSIONAIS DA EDUCAÇÃO DO RN
Mifra Angélica Chaves da COSTA, Artur Maciel de OLIVEIRA NETO, Zelda Simplicio de Sales CALDAS
274-274
PDF (Português (Brasil))
ENSINO BILÍNGUE PARA SURDOS E FORMAÇÃO DOCENTE
LACUNAS ENTRE TEORIA E PRÁTICA
Letícia de Sousa LEITE, Eliamar GODOI
275-275
PDF (Português (Brasil))
A LIBRAS COMO DISCIPLINA CURRICULAR, PROMOVENDO A INCLUSÃO ENTRE A SURDOS E OUVINTES
Rosângela de Sousa MENCATO
276-276
PDF (Português (Brasil))
INCLUSÃO NO CONTEXTO DAS ESCOLAS REGULARES E O PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM DE ALUNOS SURDOS
Adriene Lorena Gomes de SÁ
277-277
PDF (Português (Brasil))
IMPORTÂNCIA DA ESCOLA BILÍNGUE NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO DA CRIANÇA SURDA
Maria de Fátima da Silva SANTOS
278-278
PDF (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords